Geoblog.pl    niemanaswdomu    Podróże    Tajlandia-Kambodza-Birma    Koh Chang czyli Wyspa Slonia
2016

Koh Chang czyli Wyspa Slonia

Tajlandia, Koh Chang

Minął pierwszy tydzień naszej podróży po południowo-wschodniej Azji. Teraz przebywamy na Koh Chang (WYSPIE SLONIA) nazwa nie pochodzi od tego, że na wyspie jest ich jakoś wyjątkowo dużo (widzieliśmy kilka!) ale pochodzi od kształtu wyspy, która przypomina głowę tego zwierzęcia.
Udało nam sie znaleźć nocleg w naprawdę fajnych warunkach za niską cenę jak na tutejsze standardy.
Pierwszego dnia po zakwaterowaniu nie mieliśmy zbyt dużo czasu na zwiedzanie więc się tylko rozpakowalismy i ruszylismy szukać czegoś do jedzenia i obczaić miejscowe biura turystyczne (musimy zalatwić sobie transfer do Kambodży). Udało nam się znaleźć okazję i za 800 bathow od osoby zawiozą nas do sąsiedniego kraju, transport będzie od drzwi do drzwi:). Na kolację poszliśmy do Hindusów, po posilku stwierdzilismy, że jedzenie smakuje tak samo jak w Zielonej Górze w Indyjskiej.
Następnego dnia był całodzienny plażing pod palmami. Dużo moglibyśmy pisać, jak bylo fajnie i w ogóle, ale nie chcemy Wam psuć świąteczno-zimowego klimatu;)
Dzisiaj już bez obijania się poszliśmy na wodospad, który schowany jest w głębi dżungli (ok 1 km), aby przyoszczedzić wybraliśmy opcje na piechotę. Sam wodospad jak to wodospad, woda leci z góry na dół i jest szum. Fajny za to był zbiornik wodny tuż za wodospadem, w którym tak na oko plywało milion ryb! Najstarsi górale nie wiedzą skąd sie tam wzięły. Można się było w nim kąpać ale ryby "podgryzały" turystów. Spacer przez dżunglę na początku przypominał górskie szlaki, ale szybko okazało sie, że parne i duszne powietrze skutecznie zniechęca do jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Ja zipałem jak lokomotywa, ale za to Dominika gnała do przodu jakby była w swoim żywiole. Po takim wyczynie udaliśmy się na zasłużoną kąpiel w Zatoce Tajlandzkiej.
Jutro planujemy wypożyczyć skuter i zwiedzić dalsze zakątki wyspy.

Zwięźle & praktycznie
transport z Bangkoku na wyspę (autobus + prom) 450 bht/os.
bus na wyspie 50-100 bht
wejście na wodospad 200 bht
kiść bananów 20 bht
kawa w 7 eleven 20 bht
Coconut Plaza Guesthouse nocleg 4000 bht/ 6 nocy/ pokój z klimatyzacją, ciepłą wodą, blisko plaży

Radek
Radek - 2016-12-15 20:59
1. Pierwszy.
2. Michał, nie wierzę, że Ty jesteś autorem wpisu :)
3. Kąpielisko pomiędzy Michałem i słoniem - ekstra.

Ania
Ania - 2016-12-15 22:06
Dla nas fota z plażą i huśtawka wygrała nagrody!!! Sławek pyta czy wyprobwaliscie... ze skokiem do wody?:)
Lilce podoba się słonik:)
Buziaki!!!!

niemanaswdomu
niemanaswdomu - 2016-12-16 04:18
Tak, ja jestrm autorem ale bardzo sie natrudzilem zeby sobie przypomniec zasady poprawnej polszczyzny- jak ja zdalem z polskiego to sam nie wiem:)
Hustawka byla wyprobowana nawet dwa razy w dwoch rownych miejscach, skokow nie probowalismy ale jeszcze mamy chwile by to nadrobic!:)

Grzybowa Michałowa
Grzybowa Michałowa - 2016-12-16 07:16
I ja się dołączę do pochwał talentu literackiego :) -Młody piszesz zmyślniej niż Cejrowski :P . Słoń extra, ciepła woda w kranie- luxus, ale radość na Waszych buźkach wygrywa wszystkie zawody. Dla Waszej informacji- u nas zimno, pada ( czasem śnieg, głównie deszcz), jedziemy do pracy ciemno wracamy ciemno. Czekamy na trochę Waszego słońca ( albo słonia- jedno i drugie jak na nasze warunki egzotyczne). Buziaki !!!

MM
MM - 2016-12-16 08:29
Jestem pod wrażeniem pisarskiego talentu Michała. Czyta się bardzo przyjemnie i lekko. Zdjęcia super. A gdzie te miliony rybek? Piszcie dalej razem ze zdjęciami. Powodzenia!!!